tricon_wheels

Doszły nas słuchy, że niekwestionowany lider produkcji kół, firma DT Swiss, ma zamiar wprowadzić do sprzedaży koła wykonane w technologii Tricon w rozmiarze 29". Czy tak się okaże, początek roku 2011 przyniesie jednoznaczną odpowiedź, jednakże przyjrzyjmy się czy w ogóle warto czekać na owy produkt.

 

Mateusz Nabiałczyk

 

Opatentowana technologia proponuje odejscie od monolitycznych piast, które łączą ośki z kołnierzami, na rzecz rozdzielności tych elementów. Na korpus nakładany jest specjalny pierścień mocujący szprychy, którego nieregularny kształt w uproszczeniu wygląda jak oficjalne logo tegoż systemu. Do każdej 'wypustki' mocowane są 3 proste szprychy. Brak zagięć ogranicza naprężenia i praktycznie wyklucza ewentualne pękanie pod wpływem zmęczenia. Nie bez znaczenia jest też możliwość uzyskania silniejszego i bardziej sztywnego naciągu. Trzeba przyznać, że dzięki temu uzyskano niebanalny efekt, który przyciąga liczne spojrzenia.

 

tricon

Oczywiście w rewolucyjnych dtspokekołach nawet łączenie szprych z obręczą nie może być w pełni klasyczne. DT proponuje mocowanie ich za pomocą sporych insertów blokowanych wewnątrz felgi. Nietrudno się domyślić, że taki zabieg z pewnością nie pogorszy jakże istotnych parametrów sztywnościowych. Dodatkowo szczelność połączenia umożliwia bezpośrednie zakładanie opon bezdętkowych, co oszczędza nie tylko czas i pieniądze, ale i masę ewentualnych opasek.

Dobrym posunięciem na rok 2011 jest montowanie nowego systemu Star Ratchet, posiadającego nie 18, lecz 36 punktów zaczepu na 1 obrót. Masa gotowego kompletu na pewno będzie oscylować w granicach 1750 gram, co do ceny...z pewnością dla większości może okazać się zaporowa

tricon_wheels