StormGuard E+ to najlepszy rower e-przygodowy. Rower elektryczny, który daje konsumentowi pewność, że bezpiecznie pojedzie tam, gdzie chce lub musi jechać.
Artur Drzymkowski
Giant STORMGUARD to E-SUB, czyli elektryczny sportowy rower użytkowy (SUV wśród e-rowerów). STORMGUARD łączy w sobie wydajność i możliwości terenowe maszyn MTB z komfortem wygodą roweru trekkingowego.
StormGuard E+ jako najlepszy rower e-przygodowy, ma według projektantów zapewnić:
- najlepsze osiągi w każdych warunkach,
- najlepszy komfort, maksymalne bezpieczeństwo
- solidny wygląd i minimum troski (w kontekście serwisu ;)
Zintegrowany z mostkiem panel sterujący RideDash EVO, kolorowy wyświetlacz LCD z nawigacją. Pół-zintegrowane prowadzenie przewodów.
Kto jest modelowym nabywcą StormGuarda?
Ten rower powinny docenić osoby w średnim wieku, które lubią sportową aktywność na świeżym powietrzu i doceniają produkty wysokiej jakości. Prawdopodobnie są już użytkownikami roweru górskiego lub trekkingowego, lecz szukają czegoś nowego, co będzie impulsem do dalszych podróży.
Zastosowanie napędu z paskiem zębatym, wymagało o zaprojektowanie nowego zawieszenia, które sprostało by wymaganiom komfortowej amortyzacji przy zapewnieniu odpowiednich warunków dla właściwego naprężenia paska. Charakterystyka pracy zawieszenia jest liniowa w początkowej fazie skoku przechodzi w bardzo progresywną na jego końcu, aby uniknąć dobicia. Czy to też czyni ten system zdolnym do radzenia sobie z różnymi obciążeniami?
Główne cechy StormGuard E+ 2:
- Niski przekrok i dropper (opuszczana sztyca) czyli łatwe wsiadania kiedy nie możesz przełożyć nogi nad siodłem i bagażem. Dzięki temu mamy też większą stabilność roweru kiedy stoimy w miejscu i lepszy balans. Dzięki dropperowi łatwiej też ruszyć z miejsca – pamiętajcie mówimy o rowerze, który bez bagażu waży 30kg.
- Zawieszony bagażnik z systemem mocowania akcesoriów MIK.
- Podwójne zawieszenie o skoku 100mm z przodu i z tyłu.
- Napęd Gates na wytrzymałym pasku wzmocnionych włóknem węglowym i kółkiem napinającym, który nie wymaga smarowania i wytrzymuje nawet dziesiątki tysięcy przebiegu.
- Piasta wielobiegowa NEXUS Inter-5E
- Najmocniejszy silnik SD Pro2, aby sprostać najbardziej stromym wzniesieniom z pełnym obciążeniem
- akumulator 800Wh z opcją dodatkowych 250Wh, daje ponad 1000Wh zapasu energii dla najdłuższych podróży.
Specyfikacja StormGuard E+ 2:
Silnik | SyncDrive Pro, 85Nm, powered by Yamaha | Pedały | platformowe |
Jednostka sterująca | RideControl Ergo 2 | Manetki | Shimano Nexus E5 RevoShift |
Panel sterujący | RideDash EVO, kolorowy wyświetlacz lcd z nawigacją, zintegrowany z mostkiem | Hamulce | Shimano Deore BR-MT420, 4-tłoczkowe, hydrauliczne, tarcze 203mm |
Akumulator |
EnergyPak Smart 800 kompatybilny z dodatkowym akumulatorem EnergyPak Plus 250 |
Dźwignie hamulca | Shimano Deore |
Ładowarka | EnergyPak 6A Smart | Kaseta | Gates 32T |
Łączność | Giant RideControl App enabled ANT+ wireless display signal with e-bike profile | Łańcuch | Gates CDX carbon |
Rama | aluminium ALUXX SL, skok zawieszenia 100mm Stable Link, główka ramy Overdrive 3, 1.5" - 1.8", kompatyblina z dodatkowym akumulatorem EnergyPak Plus, zintegrowane mocowanie nóżki KSA18 | Mechanizm korbowy | Gates CDX 42T Praxis e-Cadet crankarm set |
Rozmiary | S, M, L, XL | Obręcze | Giant AM 27.5, ETRTO: 30-584, Tubeless Ready, aluminium |
Widelec | SR Suntour XCR 34 Boost DS, Air, skok 100mm, e-optimized, stożkowa rura sterowa, blokada, oś przelotowa 15x110mm | Piasty | Shimano MT410 Boost, Center-Lock, [P] 110x15 / [T] Shimano Nexus E5 |
Tylny amortyzator | Fox Float DPS, 165x38mm, trunnion, custom tuned | Szprychy | [P] Sapim Race (32) / [T] Sapim Strong (32) |
Kierownica | Giant Contour Comfort Riser 31.8x720mm | Opony | Maxxis Rekon 27.5x2.6", 60TPI zwijane, TLR, EXO |
Chwyty | Giant Connect Ego Max Plus | Dodatki | nóżka KSA18, zestaw bezdętkowy (uszczelniacz 2x60ml, klucz do zaworu, instrukcja) |
Wspornik kierownicy | Giant Contour, zintegrowany wyświetlacz EVO | Oświetlenie | [P] Supernova M99 Mini Pro LED [T] Supernova E3 Tail Light - zintegrowana z błotnikiem |
Wspornik siodła | Giant Contact Switch, regulowana, 30,9mm, skok: S:100mm, M:125mm, L:150mm, XL:170mm | Zabezpieczenie | zamek akumulatora ABUS Xplus |
Siodło | Selle Royal Vivo Ergo GTS | Bagażnik | bagażnik zawieszony na ramie z system montażu akcesoriów MIK |
Cena | 31 499 zł |
Bagażnik StormGuard E+2 jest zamocowany do amortyzowanej ramy, dzięki temu przewożone delikatne rzeczy (np. notebook) są bezpieczne. Bagażnik jest zgodny z systemem MIK dla łatwości montażu akcesoriów. Boczne wsporniki są wyposażone w dodatkowe oczka do przytroczenia śpiwora, tarpa, materaca, czyniąc ten rower gotowym na prawdziwe wyprawy.
Oświetlenie firmy Supernova z przodu M99 Mini Pro, zaś z tyłu E3 Tail Light zintegrowany z błotnikiem.
StormGuarda E+ 2 jest wyposażony w solidną nóżkę KSA18 oraz otwór do mocowania przyczepki.
Od redakcji
Rowery elektryczne zdobywają coraz większy kawałek rynku rowerowego. W Polsce również. Często można trafić na ortodoksyjnie stwierdzenia że jazda na rowerze z silnikiem nie jest aktywnością sportową. Zdecydowanie "mylnym błędem" jest takie rozumowanie, gdyż należy pamiętać, że silnik wspomaga nasze pedałowanie. Krótko mówiąc: nie pedałujesz, nie jedziesz! Nawet, gdy masz jak w StormGuard E+ 2 - 1000Wh energii ;) Na elektrykach zaczynają jeździć osoby, które starają się wrócić (bądź nawet rozpocząć) do aktywności na świeżym powietrzu, marzą o przygodzie czy prozaicznie zamieniają auto na rower podczas dojazdów do pracy. I wszystko to jest bardzo pozytywnym objawem :)